Saturday, May 3, 2008

envy..?? i dun give a shit

envy
'
haishhhh.. tak paham sungguh dengan sesetengah org yg mudah cemburu dengan diri kita. walaupun kita tak buat apa apa kat mereka, tapi sifat cemburu mereka itu amat melampau, sampai sanggup jatuh kan kita dengan begitu sekali. aku sangat simpati dengan mereka yg cemburu dengan diri kita sampai sanggup buat mulut mengatakan itu ini ttg diri kita yg kebenaran jauh sama sekali. kenapa nak cemburu sampai camtu. ??
'
aku ada sorang kawan, aku tgok dia baik, selama berkawan ngan aku, susah nak tgok dia jadi jahat (tapi dia suka mencarut bila dengan aku.. hahahah dengan aku je laa tapi aku paham tu mmg cara kita bergurau), selama aku berkawan ngan dia, tak penah plak aku dengar dia ngumpat pasal org lain, apatah lagi cuba jatuh kan org lain. bagi aku, dia sangat baik, sampai masa mula mula aku kenal dia, ohhhhhhh tidakkkkkkkkk aku tak sangka ada org yg terlalu sopan macam dia sampai aku sendiri naik takut. hahahaha ye laa mana taknya, aku da la kepala gila2, kawan2 aku pon semua gila, tang tang bila berkawan ngan dia, terasa masuk cam twillight zone plak.. hahaha tapi bila da kawan ngan dia aku da biasa da ngan perangai dia, da boleh adjust ngan sikap dia, sampai aku plak yg naik hantu cuba hasut dia buat menda2 jahat.. ngeh ngeh ngeh
'
ok sifat cemburu ni, datang bila kita takleh tgok orang lain senang. lain laa cam aku, aku jenis " i dun give a shit bout other people" punya konsep. so agak susah laa nak cemburu dengan org lain. tapi ada sesetengah org yg cemburu dengan kita. mereka akan mengata yg kita ni berpura pura baik, cuba rosakkan hubungan org lain, memburukkan org lain, pemalas, bodoh.. HAKIKATNYA adakah org org yg cemburu itu tahu saper diri kita yg sebenarnya?
'
ok laaa aku ngaku yg aku berkawan amat siikit dengan org2 yg satu coursemate dengan aku, tapi ADAKAH itu membuatkan aku tidak mempunya kawan? HALLOOOO.. aku punya ramai kawan lagi dlm kampus ya.. dan luar kampus. walaupun aku tak berapa joint sangat ngan bebudak coursemate ni, ni tak bererti aku hidup sebatang kara. hahaha
'
aku pon ada laa jugak PERHATIKAN sesetengah kawan2 aku yg sama course ngan aku ni BERTALAM DUA MUKA.. depan aku baikkkkkkkkkkkkk je, tapi belakang aku, aku tau mereka mengutuk aku TAPI pada masa yg sama mereka MEMINTA PERTOLONGAN aku utk sesetengah perkara. haihhh dah laa kutuk kita kata kita ini itu tapi pada masa yg sama mintak tolong kita plak, duhhhhhhhh wat a LOSER..
'
aku pernah terkena bila ada org kata aku mempergunakan org lain. seorang budak berkata begitu kepada aku. aku amat sedih bila dia cakap begitu, so apa aku buat, aku contact SETIAP kawan aku di kampus dan tanya mereka adakah aku mempergunakan mereka. mereka berkata TIDAK dan ada yg kawan aku melenting bila ada org cakap aku mempergunakan org lain kerana mereka tau aku bukan jenis begitu (masa tu sangat terharu)
'
so aku amik keputusan, mengendahkan mereka yg tahu cakap buruk ttg aku dab biarlah apa mereka nk cakap sbb aku PERCAYA satu hari nanti, mereka akan MALU dengan sikap mereka. dan bila tiba masa itu, aku akan GELAKKAN mereka puas puas. HAHHAHAh.
'
aku pon actually agak terkilan bila ada sesetengah budak coursemate aku ni kedekut ilmu... bila aku bertanyakan sesuatu, diorang akan cakap aku ni malas laa nk buat research, tak amik peduli semua hal, tapi aku rasa bukan selalu kot. yg aku peliknya, bila diorang perlukan sesuatu, aku jugak yg di cari nya. sebagai contoh, bila tang masuk nk exam, tanya aku samada aku dapat tips ke tak. huh pi laa cari sendiri. SORRY la ya, pasni aku takkan tolong mereka yg tau cari aku bila diperlukan saja. so pasni jangan laa tanya kenapa kalau aku mengendah kan korang ya.. hehehe
'
kalau aku nak balas dendam, lagi teruk kot.. INGAT setiap RAHSIA korang ada di tangan aku.. hahahaha anytime aku boleh bocorkan. tapi aku ni amanah, bila org citer rahsia diorang, aku simpan baik baik. hehehe tapi aku tetap ada cara aku utk mengorek rahsia setiap org. hehehe
so kalau berani cuba jatuhkan aku, aku pon boleh jatuhkan ko sampai korang takleh bangun lagi... hahahaha and perlu ingat, aku ni sangat kejam bila tang balas dendam.
'
and ingat jugak sebelum membuat/ menyebarkan sesuatu cerita, baik siasat baik2 samada citer tu betul atau tidak kerana buruk padahnya kalau salah.. kan kan kan

No comments: