Monday, August 18, 2008

nasihat seorang abang kepada adik

oi budakk... ko nk dok umah sampai bila? mengangkang je keje.. ko da abis belajar kan? pi laaa keje..!! ko tak kesian ke kat mak ngan ayah yg penat cari duit.?? apa malas malas? ko ada cuti setahun kan? pegi ar cari keje..

dulu aku tak penah pon rehat lebih dari sebulan sbb aku suka kerja dari dok umah mengangkang tak buat apa. ko keje dapat duit.. duit babe.. jangan nk abis kan beras kat umah je.

ko ingat duit datang camtu je ke? aku lain ar, aku study lagi, masih tanggungan mak ayah. ko tu yg da abis study gi keje..

tak paham aku, ko dok umah asyik main game, tgok tv, online, tak bosan ke? ish ishhhh baik ko gi keje luar, dapat gak pekdah, dapat duit, dapat jumpa org.. ko nak jadi katak bawah tempurung ke?

1 comment:

Anonymous said...

opss, i think u did it again .. huhu ..