Tuesday, July 29, 2008

aku dan kamu

tatkala kita bergembira.. ada yg berduka. kalau kita sentiasa bersuka kena sentiasa beringat, kegembiraan takkan kekal selamanya, tapi selagi kita masih bernyawa, pastikan kita mengisi masa kita dengan penuh bermakna..

tadi aku bersama teman teman, lynn dan matt pegi menonton wayang. citer kungfu hip hop, waktu tgh tgok movie tue, aku teringat kat kawan aku sorang yg sedang berduka. kalau aku berhampiran, akan setiasa aku temankan dia agar dia tidak kesunyian. tapi apa kan daya, dia dok jauh, so aku cuma boleh berharap yg dia tabah menghadapi saat saat yg sukar ini. tuhan lebih mengetahui.

aku tak pernah kehilangan sesaper so aku taktau apa perasaannya, tapi tahun ni, aku kehilangan nenek yg telah kembali ke rahmatullah. masa dapat berita tu, aku kat mlk. mak ngan ayah suruh balik tapi aku balik lambat dan tak dapat menjenguk arwah nenek aku utk kali terakhir. walaupun aku takde laa rapat sangat dengan arwah nenek tapi aku terbayangkan ttg ayah aku yg kehilangan emak dia yg tercinta.

kemudian aku termenung dan memikirkan, bagaimana satu hari nanti kalau aku kehilangan salah sorang ahli keluarga aku? ntah laaa.. skang ni, aku pon akan sentiasa cuba spend masa dengan mak ngan ayah supaya aku tak nyesal apabila apa apa berlaku nanti. kita tak tahu bila kita akan pergi jadi lebih baik kita cuba luang kan masa sebanyak yg boleh.

arielle, kalau hang baca blog aku nie, dah dah hang jangan sedih sedih lagi, tak baik mengenang dia yg sudah pergi, tak tenteram roh nya nanti. skang ni kita cuma doakan semoga dia di tempatkan dengan golongan golongan yg beriman k.

jangan lupa u masih punya mak dan ayah serta ahli keluarga yg lain. teruskan hidup denga tabah demi mereka, aku yakin, diorang pon taknak tengok anak anak diorang terlalu sedih sangat. jadi tabah kan hati ya. Al-Fatihah utk adik mu dan juga mereka yg telah tiada.

No comments: